A görög mitológiában Sziszüphosz kijátszotta a Halált Thanatosz leláncolásával. Amíg Thanatosz leláncolva volt, senki sem halt meg a Földön. Ezért Sziszüphoszt megbüntették az Istenek, egy hatalmas kőtömböt kellett felgurítania egy dombon az örökkévalóságig.
A fotográfia a kezdetektől fogva szoros együttműködésben dolgozott a tudománnyal. A fotográfia felfedezését követő évtizedekben a fényképek a kultúra és a társadalom szélesebb körű változásainak szimbólumává váltak: a tudomány a fotó segítségével tudta felfedezni és rögzíteni azokat a dolgokat, melyek szabad szemmel láthatatlanok, a kamera mindent lát, azt is, ami az emberi szem számára érzékelhetetlen. Ezen fényképek segítségével láthattunk csillagászati távolságokba, a szemünk előtt megjelentek a gyors mozgás árnyalatai, bizonyítani tudtuk a sugárzás vagy az elektromosság jelenlétét.
Sorozatom arra próbál választ találni, hogy a tudományos képek áradata – mely körbeveszi a modern embert –, vajon tud-e valós magyarázatot adni az emberiség nagy kérdéseire. A Sisyphus című sorozatomban egy képzeletbeli laboratóriumot hoztam létre, ahol a befagadóra van bízva, hogy hol húzódik a határ fikció és valóság között.
In Greek mythology, Sisyphus tricked Death by trapping Thanatos in chains. Once Thanatos was bound by chains, no one died on Earth, this is why Sisyphus was punished to roll an enormous rock up a hill, only to watch it come back to hit him, repeating this action for eternity.
How we used to think about the world is changing radically every day. Religion is replaced by science, we are flooded by images every day, we want instant access to knowledge. Photography as a medium has the ability to capture everything that’s in front of the camera, the machinery sees even what the human eye is not capable of. We can see universes, stars exploding, microscopic worlds, atom bomb detonation with the safety of the far distance. Through these images, we think we can get closer to understand how the world is functioning without ever experiencing or seeing it through our own eyes.
In series Sisyphus, I constructed an imaginary laboratory where it’s up to the reader to decide where the line lies between fiction and reality without any scientific explanation.
HKW Berlin - Das Neue Alphabet
Fisheye Magazine - Interview with Lou Tsatsas, FR
Lensculture - Interview with Cat Lachowskyj, ENG
Geibl Kata: Untitled #6
A Sisyphus sorozatból / From series Sisyphus
archival pigment print in wood frame
2018.
Geibl Kata: Untitled #1
A Sisyphus sorozatból / From series Sisyphus
archival pigment print in wood frame
2018.
Geibl Kata: Untitled #2
A Sisyphus sorozatból / From series Sisyphus
archival pigment print in wood frame
2018.
Geibl Kata: Untitled #4
A Sisyphus sorozatból / From series Sisyphus
archival pigment print in wood frame
2018.
Geibl Kata: Untitled #5
A Sisyphus sorozatból / From series Sisyphus
archival pigment print in wood frame
2018.
Geibl Kata: Untitled #7
A Sisyphus sorozatból / From series Sisyphus
archival pigment print in wood frame
2018.
Geibl Kata: Untitled #8
A Sisyphus sorozatból / From series Sisyphus
archival pigment print in wood frame
2018.
Geibl Kata: Untitled #10
A Sisyphus sorozatból / From series Sisyphus
archival pigment print in wood frame
2018.
Geibl Kata: Untitled #11
A Sisyphus sorozatból / From series Sisyphus
archival pigment print in wood frame
2018.
Geibl Kata: Untitled #16
A Sisyphus sorozatból / From series Sisyphus
archival pigment print in wood frame
2018.